top of page

JANETTE HANNUKAINEN

SAHARA

Sahramia ja kardemummaa

suomalaiset rakastaa pullaa

Tulen heidän kielelleen, olen salasokeri

ihmetelkööt muut rusina kädessään

mun hymyni on tän steissin soikein.

Äiti soittaa, joo mamma mä hoidan kyllä veljen

mut nää läksyt on pakko tehdä

laiskanlukua lasikupolin alla

juna-aikataulujen kuullunymmärrystehtävä

Dolce Gabbanan ja Cuccin pistokokeet.

Mun huivini heruttaa peitettyä iloa.

Setä eksotisoi, mä voisin hotkaista sen kalapuikot.

Tirskun kuin kirskujuna

joka päivä me hypätään InterCityn vessaan ja meikataan matka

toiseen kaupunkiin.

Mun ajatusten kukkapenkissä kasvaa

lasinen koeputki, joka päivä millin lisää.

Kun se on valmis, heitän siihen

matikankirjat ja typpihapon

assan hajut ja mantelimassan

tulevaisuusyhdisteet

poreilee

sun tabletille.

Janette Hannukainen (s.1982) on helsinkiläinen runoilija ja sanataideopettaja.

Hänen esikoiskokoelmansa Lennä vahingossa ilmestyi 2014 Sanasato-kustantamolta ja ylsi YLE:n Tanssiva karhu -palkintoehdokkaaksi.

Parhaillaan hän viimeistelee toista kokoelmaansa.

UUSIMMAT RUNOT:
HAKUSANAT:
No tags yet.
bottom of page